Skrin iPhone tambah lebar

Skrin iPhone tambah lebar Ilustrasi telefon pintar Samsung Galaxy S3 (kiri), Nokia Lumia 820 dan iPhone 4 (kanan). Apple berkemungkinan mengubah produk yang ditawarkan sebelum ini kepada phablets.
Apple Inc bercadang melancarkan beberapa model iPhone dengan skrin lebih besar dan berharga murah dengan pelbagai warna tahun depan, sekali gus memberi saingan kepada Samsung Electronics, kata empat sumber rapat dengan perkara itu.

Langkah itu yang kini masih dalam perbincangan menunjukkan bahawa syarikat dari California yang pernah menguasai pasaran telefon pintar itu, semakin terancam oleh pesaingnya dari Korea.
Samsung mengambil alih bahagian pasaran Apple menerusi model popular Galaxy dengan skrin besar dikenali phablets dan menguasai pasaran dengan pelbagai rangkaian produk pada harga yang berbeza.


Apple merancang memperkenalkan sekurang-kurangnya dua varian iPhone dengan skrin lebih besar, satu daripadanya menggunakan skrin 4.7 inci dan satu lagi 5.7 inci, kata sumber yang turut menjelaskan ia merangkumi rantaian bekalan di Asia.

Mereka berkata, pembekal sudah dimaklumkan dengan rancangan berhubung skrin lebih besar, namun ia belum jelas sama ada Apple akan melancarkan produk utamanya dalam saiz lebih besar.

Mereka sentiasa mengubah spesifikasi produk pada saat akhir, jadi belum pasti sama ada ia adalah prototaip akhir, kata salah seorang daripada sumber.

Apple enggan mengulas berhubung perkara itu.
Apple berkemungkinan mengubah daripada produk yang ditawarkan sebelum ini kepada phablets, telefon pintar yang tidak berapa besar untuk melayakkannya dipanggil tablet yang hadir sejak sekian lama pengguna dan pelabur berharap untuk menerima lebih daripada model telefon bimbit baru setahun.

Kadar inovasi iPhone perlahan

Pengkritik berkata, kadar inovasi iPhone perlahan selepas kematian pengasas bersama, Steve Jobs.

Bagi tahun ini, Apple dijangka melancarkan dua model baru yang secara meluas merujuk kepada iPhone 5S dengan teknologi cap jari selain versi lebih murah dengan badan plastik, kata sumber rantaian bekalan.

Apple merancang menawarkan telefon lebih murah dengan lima hingga enam warna berbeza berbanding kebiasaannya dengan warna hitam dan putih.

Firma AS merancang menawarkan telefon murah pada harga AS$99 (RM308) yang akan diumumkan tahun depan, kata sumber, namun mendedahkan sama ada ia adalah harga akhir atau sebaliknya.

Ujian pengeluaran bagi model iPhone standard dan lebih murah dijangka bermula bulan depan dengan pengeluaran besar-besaran bermula Ogos bagi menerusi sasaran pelancaran pada September, kata dua sumber itu.

Ujian pengeluaran pada asalnya dirancang pada Jun, namun campuran warna mengambil masa lebih lama daripada jangkaan kerana Apple amat mementingkan standard, kata sumber di Ais dengan menambah 20 juta plastik untuk iPhone dijangka diedarkan pada suku tahun bermula Oktober hingga Disember.

Popular posts from this blog

Kode Singkatan Komponen Listrik Dan Elektronik

Cara Mengatasi E31 Canon MP258

Cara Mengukur Trimpot