Printer HP Boleh Mencetak Dokumen Dari BB Dan iphone


Hewlett-Packard (HP) rasmi melancarkan 2 printer Deskjet Ink Advantage, yang menyokong kesambungan wayarles. Pengguna mungkin mencetak dokumen secara wayarles (wireless), tanpa perlu berhubung dengan
rangkaian, router ataupunkabel.

Kedua printer tersebut adalah HP Deskjet Ink Advantage siri 5525 e-All-in-One, dan 4625 e-All-in-One. Masing-masing dibanderol dengan harga Rp 1.599.000 dan Rp 1.499.000.

Kedua-dua pencetak ini mengusung nama All-in-One, yang bermaksud ia boleh digunakan untuk mencetak, mengimbas (scan) dan foto kopi.

"Kedua-dua pencetak ini mempunyai fungsi wireless printer. Tanpa ada WiFi router, pengguna tetap boleh menghantar fail melalui sambungan WiFi lalu mencetaknya," kata Imelda Setijadi, Director Printing Category HP.

Imelda menjelaskan, ciri wireless direct print pada kedua-dua pencetak ini, dapat mencetak dokumen yang ada di peranti mobile yang menyokong sambungan nirkablel.

Bagi pengguna peranti mobile Apple dan BlackBerry, anda boleh memuat turun aplikasi percuma HP eprint, agar dapat mencetak dokumen dari email yang ada di peranti Apple dan BlackBerry.

Khusus pengguna peranti mobile Apple, anda boleh memuat turun aplikasi HP Printer Control. Aplikasi ini digunakan untuk menetapkan jumlah cetak, imbas, dan kopi secara wayarles.

3 printer baru yang lain

Selain kedua-dua produk di atas, HP juga mengeluarkan 3 printer baru yang masih dari keluarga Deskjet Ink Advantage.

Ketiga-tiganya adalah Deskjet Ink Advantage 2020hc, 2520hc All-in-One dan 4615 All-in-One.

HP mendakwa, printer seri 2020hc dan 2520hc All-in-One, memberi penyelesaian cetak yang berpatutan.

Popular posts from this blog

Kode Singkatan Komponen Listrik Dan Elektronik

Cara Mengatasi E31 Canon MP258

Cara Mengukur Trimpot