Kupas Tuntas Epson ME Office 82WD

Sekadar berkongsi share maklumat, mungkin berguna sebagai pertimbangan untuk membeli printer baru, terutama untuk mencetak dalam jumlah banyak, untuk pejabat, sekolah, percetakan, rental pengetikan, printer jenama jenis Epson ME Office 82WD sangat sesuai.


Kelebihan printer Epson ME Office 82WD:
- Sensasi pertama ketika menggunakan printer ini terasa dari kelajuan dalam mencetak, terutama mencetak hitam - putih, dari spec-nya mampu mencetak 38 helai per minit. Saat cuba mencetak
pun kelihatan lebih cepat daripada pencetak laser jenama Samsung jenis ML semisal Samsung ML 1640. Boleh dilihat apabila hasil ujian print, sebagai perbandingan: nozzle head Epson ME Office 82WDuntuk hitam 3x lebih banyak dari nozzle head Epson Stylus T13 dan nozzle head Epson ME Office 82WD untuk warna 4x lebih banyak dari nozzle head Epson Stylus T13.


- Terdiri dari tinta 4 warna CMYK, mudah untuk menginfusnya, hanya saja agak sukar mencari CISS. pengganti cartridge jika ingin diinfus. Epson ME Office 82WD menggunakan cartridge jenis 143. pada CISS pengganti cartridge terdapat bateri CMOS untuk menjaga kestabilan voltan pada saat pencetak mencetak.


- Tempat kertas / masuk kertas dari bawah, mengingatkan pada siri-siri printer HP yang lama sepertiHP 3920, namun pada Epson ME Office 82WD tempat kertas dibuat layaknya pada mesin fotocopy.





- Jika diinfus tidak usah lagi membuat tabung pembuangan tinta tambahan, kerana printer Epson ME Office 82WD sudah dilengkapi dengan tempat pembungan yang cukup besar dan jika sewaktu-waktu telah penuh, mudah untuk membuka melepaskannya tanpa perlu membongkar printer.
- Bisa untuk mencetak melalui rangkaian LAN ataupun wireless, tanpa perlu menggunakan komputer. Sehingga untuk mencetak melalui rangkaian LAN telah dilengkapi conector RJ 45.





Kekurangan yang langsung terasa pada tempat kertas direka pas untuk kertas A4 atau kwarto, sehingga untuk kertas folio ditempatkan agak keluar dari tempat kertas, sehingga jika penempatan untuk kertas folio tidak pas akan mudah paper jam.

Popular posts from this blog

Kode Singkatan Komponen Listrik Dan Elektronik

Cara Mengatasi E31 Canon MP258

Cara Mengukur Trimpot